Oranjegroep
Uitnodigingen, pictogrammen, overige uitingen, 2009 – heden
Oranjegroep is in Nederland één van de grootste uitzendorganisaties gespecialiseerd in bouw- en technisch personeel. De juiste mensen op de juiste werkvloer plaatsen. In 20 jaar is het bedrijf groot geworden en kan inmiddels personeel werven voor acht verschillende disciplines. Daarbinnen wordt weer een onderscheid gemaakt van de werkzaamheden.
Hoe communiceer je dan snel, eenvoudig en zonder woorden? Ten eerste is hiervoor is een nieuwe set van 26 pictogrammen ontwikkeld met een eigen signatuur. Toegepast op de website en ingezet op social media. De tool is een uitbreiding op de summiere huisstijl. Net als de online nieuwsbrief die zeker in deze tijd van corona het personeel op de hoogte houdt en daarmee verbinding creëert. Een schets van de look&feel voor de website is grotendeels geïmplementeerd in de huidige site.
Vervolgens zijn ook de ontwerpen van de traditionele uitnodiging van de haringparty en nieuwjaarswens is mee gegaan is dezelfde vormtaal. Voor twee weken hing hun boodschap ter ere van hun 20-jarig bestaan aan de gevel om de hoek waar ze gehuisvest zijn.

























