Logo’s en huisstijlen

Diverse logo’s, 2002 – heden

Met een logo geef je je organisatie of bedrijf een gezicht. Je treedt ermee naar buiten en het maakt onderdeel uit van je huisstijl. Wil je dat je huisstijl herkenbaar is? Stem je uitingen op elkaar af. Dan ben je beter zichtbaar.

Een logo of beeldmerk is een afbeelding waar je een organisatie aan herkent. Een beeldmerk is een beeld dat overeenkomt met je merk en heeft een betekenis die kenmerkend is voor een organisatie.

Een beeldmerk kan bestaan uit een woordmerk (tekst), een kleine afbeelding, lettermerk, monogram (ineengevlochten letters), embleem (vaak voetbalteams), zegel (stempelmerk), mascotte (dier) dat symbool staat voor een woord of combinatie van woorden of uit een combinatie van een aantal van deze dingen. Een beeldmerk is een beeld dat overeenkomt met het merk.

Een huisstijl varieert in omvang afhankelijk van de behoefte. Grote bedrijven hebben vaak meer en uiteenlopende communicatieuitingen dan een eenmanszaak. Het vergroten van herkenbaarheid van je bedrijf, doe je door je uitingen eenduidig en in de huisstijl vorm te geven.