Logo’s en huisstijlen

Diverse logo’s, 2002 – heden

Soms is er alleen vraag naar een ontwerp van een logo. Een logo is onderdeel van een huisstijl waarmee je je instituut of bedrijf een gezicht geeft en je mee naar buiten treedt. Alle uitingen zijn op elkaar zijn afgestemd en daarbij speelt het merk een grote rol als drager van de identiteit.

Een logo of beeldmerk is een afbeelding waar je een organisatie aan herkent. Een beeldmerk is een beeld dat overeenkomt met het merk en heeft een betekenis die kenmerkend is voor een organisatie.

Een beeldmerk kan bestaan uit een woordmerk (tekst), een kleine afbeelding, lettermerk, monogram (ineengevlochten letters), embleem (vaak voetbalteams), zegel (stempelmerk), mascotte (dier) dat symbool staat voor een woord of combinatie van woorden of uit een combinatie van een aantal van deze dingen. Een beeldmerk is een beeld dat overeenkomt met het merk.

Een huisstijl kan variëren van omvang afhankelijk van de behoefte. Grotere instituten en bedrijven zullen vaker gebruik maken van meerdere en uiteenlopende communicatie uitingen. Het vergroten van herkenbaarheid van je bedrijf, vraagt om eenduidige en in dezelfde stijl vormgegeven uitingen.