Doornbos

Huisstijl met diverse communicatieuitingen, 2017 – heden

Doornbos Equipement vroeg in eerste instantie mee te denken voor een concept ter ere van hun 80 jarig bestaan. Als snel kwam de vraag naar een nieuw logo en coporate identity. Voor deze opdracht hebben Bureau Bunk en HollandsOntwerp hun krachten gebundeld. Omdat de machines van Doornbos herkenbaar zijn met hun kleur groen is deze intact gehouden. Doornbos biedt naast verhuur van equipement ook opleidingen voor het werken met onder meer hoogwerkers, heftrucks en verreikers. De nieuwe pay-off ‘bringing you to the next level’ sluit aan op zowel het letterlijk hoger brengen als ook het vergroten van je kennis d.m.v. de opleidingen. Bij de interne presentatie van het nieuwe logo kreeg iedereen een groene appel voorzien van de nieuwe pay-off.

HollandsOntwerp richtte zich in de huisstijlontwikkeling met name op projectmanagement, de brochure en stationairy. Inmiddels is de hele huisstijl ontwikkeld van kledingontwerp (richtlijnen) tot de gevel en machine- en autobestickering, tot online en offline advertenties. Voor alle vestigingen in Rotterdam, Amsterdam en Billingham worden communicatiemiddelen ontwikkeld. Bekijk het filmpje van de transitie van het nieuwe logo.